Witamy, 15 maj 2024 r. Imieniny: Dionizego, Nadziei
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Słownik polsko-angielski A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Morale - morale

gotowość do wypełniania obowiązków, do znoszenia trudów i niebezpieczeństw, odporność psychiczna na trudności, ponoszenie odpowiedzialności, zadowolenie z pracy i lojalny stosunek do celów firmy.
Wysokie morale łączy się ze zmniejszeniem fluktuacji kadr, poziomu absencji oraz wypadków przy pracy. Zazwyczaj wpływa ono też korzystnie na wysoką wydajność, chociaż w praktyce łączy się ono raczej z umiarkowaną wydajnością pracy. Badania wykazują, że wzrost wymagań zwierzchnika poprawia morale pracowników i podnosi wydajność, aletylko do pewnej granicy. Powyżej tej granicy zaczyna się obniżać poziom morale a później następuje również spadek wydajności. Zbyt silna presja na zadania może się bowiem rozmijać z możliwościami pracowników i w rezultacie okazać się mało skuteczna.
Morale grupy zależy przede wszystkim od zadowolenia z pracy. Jeśli pracownicy odczuwają takie zadowolenie, to mają także pozytywną postawę wobec pracy i są grupą o wysokim morale.
[J. Penc]

Zobacz również: osobowość , wartości realizowane , pole swobody działania , motywacja osiągnięć , zadowolenie z pracy


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Rynek promocji - rodzaj rynku, którego uczestnikami są przedsiębiorstwa przemysłowe, handlowe i usługowe, agencje reklamy oraz organizacje i instytucje będące...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch